Jak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Ministerstwo Finansów, w ubiegłym roku rozliczeniowym tylko 12 mln (45%) Polaków przekazało 1% swojego podatku na organizacje pożytku publicznego. Natomiast warto pamiętać o tej możliwości, ponieważ jest to jeden
z najprostszych sposobów, aby pomóc innym.
W ubiegłym roku, zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, Polacy przekazali łącznie na fundacje i stowarzyszenia prawie 506 milionów złotych. Gdy w 2003 roku rząd wprowadził możliwość odprowadzania 1% podatku na wybraną instytucję, zebrana kwota wynosiła zaledwie 10 mln zł. Mimo, że z roku na rok liczba dotacji stale wzrasta, wciąż ponad połowa z nas (55%) nie wpisuje numeru KRS w swojej deklaracji podatkowej.
Odprowadzanie 1% na wybraną fundację nic nas nie kosztuje i jest bardzo proste. Wiele osób myśli, że przy niskich dochodach przekazywanie setnej części swojego podatku nie ma sensu. Nic bardziej mylnego! Dla organizacji pożytku publicznego liczy się każda złotówka, ponieważ bezpośrednio wpływa na jej działanie – zauważaMałgorzata Salamon, dyrektor Habitat for Humanity Poland, organizacji, która na całym świecie dba o godne i bezpieczne miejsca do życia dla niezamożnych osób zagrożonych wykluczeniem mieszkaniowym.
Komu pomóc?
W Polsce zarejestrowanych jest łącznie ponad 7 tysięcy organizacji pożytku publicznego, które uprawnione są do otrzymywania 1% podatku. Są to przede wszystkim organizacje pozarządowe i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego zajmujące się pomocą społeczną, działalnością charytatywną, opieką zdrowotną, ekologią i wspomaganiem rozwoju kultury i sztuki. Pomimo, że wybór fundacji w naszym kraju jest ogromny, co roku większość zebranych środków trafia do ponad 1% najpopularniejszych z nich. Najczęściej wybieramy znane nam organizacje lub te, które poleciła nam rodzina lub znajomi. Warto jednak zapoznać się również z działaniami mniej znanych fundacji, które także prowadzą ciekawe i ważne projekty
Kierując się wyborem organizacji warto przemyśleć decyzję i wybrać tę, której działania są mierzalne a efekty długotrwałe i mają wpływ na otaczającą nas rzeczywistość – mówi Małgorzata Salamon.
Jedną z fundacji, której głównym celem jest wspieranie lokalnych społeczności w całym kraju jest Habitat for Humanity Poland, działająca w Polsce od ponad 20 lat. Jej misją jest zapewnienie godnego miejsca do życia niezamożnym osobom zagrożonym wykluczeniem mieszkaniowym poprzez: budowanie nowych domów, remontowanie mieszkań, rzecznictwo publiczne w imieniu osób zagrożonych i dotkniętych ubóstwem mieszkaniowym, a także udzielając mikro-pożyczek. Habitat for Humanity Poland organizuje również remonty świetlic środowiskowych, wielorodzinnych domów dla niezamożnych oraz program adaptacji mieszkań dla potrzeb osób niepełnosprawnych. W 2014 roku fundacja wsparła m.in. budowę Centrum Interwencji Kryzysowej w Wyszkowie, adaptację części mieszkalnej hospicjum w Łodzi oraz remonty i termo-modernizację dwóch kamienic w Warszawie, zamieszkałych przez ubogie rodziny. Habitat pomógł również w budowie domu w Marszewie koło Poznania dla rodziny, która wyszła z bezdomności oraz przeprowadził liczne remonty dla rodzin indywidualnych w całej Polsce.W ciągu ostatnich lat fundacja wybudowała ponad 113 lokali mieszkaniowych i pomogła ponad 1200 rodzinom w całej Polsce.
Przekazanie swojego 1% podatku jest bardzo proste. Wystarczy w rubryce zatytułowanej „Wniosek o przekazanie 1% podatku należnego na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP)”, wpisać odpowiedni numer KRS.
Dla Habitat for Humanity Poland jest to: KRS: 0000143344
O Habitat for Humanity
Habitat for Humanity to działająca w ponad 100 krajach na całym świecie pozarządowa, chrześcijańska organizacja dobroczynna, której misją jest zapewnienie godnego i bezpiecznego miejsca do życia niezamożnym osobom zagrożonym wykluczeniem mieszkaniowym. Cel ten osiągany jest zarówno poprzez pomoc rodzinom w budowie domów, jak również poprzez działania rzecznicze, uwrażliwiające społeczeństwo oraz przedstawicieli władzy na problem biedy mieszkaniowej. Do działań prowadzonych przez Fundację Habitat for Humanity Poland wchodzą też remonty świetlic środowiskowych, wielorodzinnych domów dla niezamożnych oraz program adaptacji mieszkań dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Firma ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o. jest inicjatorem konferencji poświęconej zagadnieniom cloudowym i szeroko pojętej mobilności w sferze rozwiązań IT. Będzie to pierwsza Podkarpacka Konferencja Technologii Mobilnych pt. „Technologie mobilne wsparciem dla biznesu”.
Konferencja odbędzie się 24 kwietnia 2015 roku W Hotelu Hilton Garden Inn w Rzeszowie.
Głównym założeniem organizowania tej konferencji jest szeroko pojęta edukacja przedsiębiorstw zlokalizowanych na terenie woj. podkarpackiego. Poprzez współpracę z partnerami organizatorzy chcą pobudzić świadomość potrzeby inwestowania w rozwiązania mobilne i cloudowe, które przyczynią się do wzrostu innowacyjności oraz efektywności pracy w tym pracy zdalnej.
Kolejnym bardzo ważnym aspektem powstania konferencji będzie jej cykliczność, czyli organizowanie co rok kolejnych edycji. Potrzeba organizacji takiej konferencji wynika nie tylko z ww. powodów ale również z faktu, że takie spotkania odbywają się niezwykle rzadko w stolicy Podkarpacia i nie mają charakteru ciągłego. Inicjatywę organizacji konferencji poparł już Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc.
Dla kogo jest ta konferencja?
Jeżeli jesteś właścicielem, prezesem, dyrektorem lub kierownikiem, którego zadaniem jest min.: zwiększanie efektywności i konkurencyjności firmy to właśnie zostałeś miłym gościem naszej konferencji. Mile widziani będą również dyrektorzy oraz kierownicy działów IT/operacyjnych, menadżerzy projektów, pracownicy analityczni, szefowie działów księgowych oraz osoby odpowiedzialne za zarządzanie zasobami w firmie.
Więcej szczegółów na stronie organizatora ZETO-RZESZÓW Sp.z o.o.
Już dawno trenerzy-mentorzy Akademii Skutecznego Działania Iwony Majewskiej-Opiełki (ASDIMO) nie odwiedzali Rzeszowa. Najwyższy czas to zmienić. Już w tym miesiącu - 19 marca 2015 r. odbędzie się spotkanie w ramach Klubu Skutecznego Działania, które będę miała przyjemność poprowadzić. Zapraszam na interaktywny wykład "Żyj szczęśliwie i działaj skutecznie".
"To jak wykorzystamy nasze życie zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest wiedza dotycząca tego co i jak robić, by osiągnąć szczęście. Zbiór zasad jakie proponuje logodydaktyka pomaga w budowaniu spełnionego życia w każdej jego sferze. Budując swój charakter, wykorzystując dane człowiekowi dary, przyjaźniąc się ze swoją podświadomością wkraczamy na drogę udanego życia" - cytat ze strony http://asdimo.pl/
Zagadnienia, które zostaną poruszone podczas spotkania:
- Jak uruchomić swój wewnętrzny potencjał? Droga świadomego rozwoju.
- Zmiana postrzegania - zmiana myślenia i działania, czyli krok w kierunku skutecznego działania
- Twoja wewnętrzna moc, czyli o 4 darach danych człowiekowi
- Silna wola - czy ją masz?
- Podświadomość - uczyń ją Twoim sprzymierzeńcem
- Charakter jako narzędzie prawdziwego sukcesu
Szczegóły na stronie:
http://asdimo.pl/zyj-szczesliwie-i-dzialaj-skutecznie-258,258,s.html
Naukowe publikacje, raporty i badania przeprowadzone wśród dziennikarzy – materiałów o tym, jak powinny wyglądać relacje na linii PR-owiec – dziennikarz jest sporo. Mimo to rzeczywistość bywa daleka od książkowych wzorców. Redaktorzy narzekają na jakość dostarczanych komunikatów, a piarowe newsy zamiast do mediów trafiają do kosza. Wtedy pojawia się pytanie: dlaczego nie publikują? Padnie ono również podczas zbliżającego się Kongresu Public Relations 2015, który odbędzie się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie.
Po dwóch stronach barykady
Czym PR-owcy irytują media? Z badania Dziennikarze lifestyle a PR-owcy przeprowadzonego przez agencję Edelman Polska wynika, że otrzymywane materiały są nieciekawe, zbyt długie albo przesadnie promujące firmy. Wśród najcięższych grzechów polskich piarowców wymienia się również: zbytnią natarczywość, częste telefony oraz wysyłanie informacji do wielu osób z widoczną listą adresową. Czy oznacza to, że działania media relations są bezsensowne? Okazuje się, że mimo to specjaliści PR wciąż inspirują dziennikarzy. Według cytowanych badań w co 5 materiale w mediach pojawiają się informacje pochodzące od piarowców. Redaktorzy chętnie korzystają z dostarczanych cytatów, a szczególnie cenią sobie możliwość pozyskania informacji z tzw. pierwszej ręki. Prognozuje się, że nowe technologie, które coraz odważniej wkraczają w tą sferę public relations mogą wpłynąć na standard działań PR. – Systemy automatyzujące czynności takie jak: wysyłka informacji czy pomiar efektów pozwalają zaoszczędzić czas. Jeśli zostanie on wykorzystany na wnikliwą analizę mediów oraz rzetelne przygotowanie treści, będzie to skutkować podniesieniem jakości działań – mówidr Dariusz TWORZYDŁO, prezes Exacto Sp. z o.o., organizator Kongresu.
Content is king
Zmiany w praktyce PR wymuszają nie tylko niezadowoleni redaktorzy, ale i coraz surowsze realia rynku medialnego. Tradycyjne próby zainteresowania tematem przestały być skuteczne. Wbrew pozorom sytuacja ta ma również swoje dobre strony. – Głód wartościowego contentu oraz walka pomiędzy mediami o odbiorcę to szansa na zaistnienie dla najlepszych piarowców. Tych, którzy są w stanie sprostać oczekiwaniom dziennikarzy, z oryginalnym pomysłem oraz potrafiących przygotować materiał praktycznie gotowy do publikacji. Cała sztuka polega na tym, aby wyczuć czym jest dobry content i taki dostarczać. Niestety wciąż jest zbyt wielu słabych piarowców, którzy nie rozumieją specyfiki mediów – wyjaśnia Bohdan PAWŁOWICZ, Właściciel PBS Solutions.
PR-owcy kontra dziennikarze
Szansą na konfrontację opinii na temat praktyk media relations będzie tegoroczny Kongres Profesjonalistów PR w całości poświęcony właśnie temu zagadnieniu. – M. Orłoś, G. Miecugow i T. Machała opowiedzą o swoich doświadczeniach w kontaktach z piarowcami, dobrych praktykach, ale i punktach iskrzenia. Z kolei sprawdzone sposoby na zbudowanie partnerskich relacji z dziennikarzami zaprezentują przedstawiciele czołowych agencji. Przedstawimy także wyniki najświeższych badań, które być może rzucą nowe światło na kontakty z mediami. Wiele czasu poświęcimy praktyce – wyjaśnia dr Dariusz TWORZYDŁO.
Organizatorami Kongresu są firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., zaś głównymi partnerami Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, a także Związek Firm Public Relations. Sponsoremgłównym jest firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.