W piątek (15 maja 2015) oficjalnie zostało otwarte centrum logistycznego spółki Raben Polska. Mieści się ono w strefie inwestycyjnej Dworzysko, na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec. To pierwsza inwestycja w podstrefie Dworzysko.
Inwestycja warta jest 25 milionów złotych. Łącznie w magazynie i biurze zatrudnionych jest ponad 60 osób. Dla oddziału pracuje również ponad 35 współpracujących dostawców (firm zatrudniających od jednej d nawet 10 kierowców). Obiekt posiada halę magazynowo-tranzytową o powierzchni 5 000 m2, trzykondygnacyjny budynek biurowy o powierzchni użytkowej ponad 860 m2, niemal 23 300 m2 powierzchni chodników, parkingów i placów manewrowych dla samochodów osobowych.
- W nowym obiekcie zastosowaliśmy rozwiązania pozwalające zmniejszyć zużycie prądu, gazu i wody. W hali magazynowej są energooszczędne lampy – mówi Stefania Bondos, dyrektor Regionu w spółce Raben Polska.
Rzeszowski oddział powstał w 1999 roku, do tej pory funkcjonował w wynajętych obiektach. Oferuje transport krajowy (dostarczenie do 24 godzin), międzynarodowy w Europie (dostarczenie do 48 godzin) oraz międzynarodowy na Wschód (Ukraina, Turcja, itd.).
- Chcielibyśmy by Rzeszów był wrotami na Ukrainę - mówi Sławomir Błotny wiceprezes Grupy Raben. - Na Ukrainie firma posiada jedno duże centrum logistyczne (Browary pod Kijowem), siedem oddziałów i cztery pododdziały.
Średnia miesięczna liczba przesyłek przewożonych przez oddział Raben Polska w Rzeszowie to 22 250.
Dla Rabena Rzeszów jest ważnym punktem na mapie Europy. Tu krzyżują się trakty drogowe: międzynarodowa trasa E-40 Drezno-Kijów oraz drogi krajowe nr 9 i 19, umożliwiające najkrótsze połączenie krajów skandynawskich i nadbałtyckich z państwami Europy Środkowo-Wschodniej. Przez Rzeszów prowadzi również magistrala kolejowa E-30 z Zachodu na Wschód oraz autostrada A-4.
Raben wywodzi się z Holandii. W Polsce działa od 1991 roku. Posiada oddziały w 10 krajach Europy (Holandia, Niemcy, Czechy, Słowacja, Węgry, Polska, Litwa, Łotwa i Estonia) i dysponuje ok. 1 000 000 m2 powierzchni magazynowej. Oferuje usługi logistyczne, transport krajowy i międzynarodowy, transport lotniczy, morski i intermodalny oraz obsługę e-commerce. Obroty zbliżają się do miliarda euro. Natomiast obroty w Polsce przekraczają 1,4 miliarda złotych. Firma ma u nas 53 oddziały (najgęstsza sieć jest w Polsce centralnej oraz południowej).
źródło: gospodarkapodkarpacka.pl
Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.
Tegoroczne wydarzenie przyciągnęło najlepszych w swojej dziedzinie. O media relations dyskutowało ponad 250 uczestników Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2015. Jakie wnioski wyciągnięto ze spotkania ekspertów i praktyków branży? – Wiele poruszonych kwestii stanowiło potwierdzenie dotychczasowej wiedzy. Pojawiło się jednak wiele nowych wątków, które prowokowały do dyskusji, zarówno na sali, jak i podczas rozmów kuluarowych. Branża jest otwarta na zmiany, ale do ich wprowadzenia niezbędna jest debata i stała edukacja – mówi dr Dariusz TWORZYDŁO, prezes Exacto Sp. z o.o. Organizatorami Wydarzenia byli Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o. Sponsorem głównym firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Wśród głównych partnerów znaleźli się: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Miasto Rzeszów, Województwo Podkarpackie, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.
Głos przedstawicieli mediów
Spotkanie branży public relations tym razem stanowiło miejsce konfrontacji dwóch środowisk. Po dziennikarskiej stronie barykady stanęli redaktorzy znani ze szklanego ekranu. Grzegorz MIECUGOW opowiadał o istocie, metodach, ale także trudnościach w docieraniu do dzisiejszego odbiorcy. Przeplatając prelekcję licznymi przykładami z bogatego doświadczenia znalazł punkty styku obu, niekiedy konkurujących ze sobą, branż. – Wspólnym mianownikiem dla mediów, dla dziennikarzy, dla PR-u, ale także dla reklamy jest to, jak trafić ze swoim przekazem do odbiorcy – twierdził Grzegorz MIECUGOW. Rad z zakresu publicznych wystąpień udzielał natomiast Maciej ORŁOŚ. Dziennikarz wymieniał najczęściej popełniane błędy, podpierając się licznymi przykładami wpadek ludzi ze świata biznesu czy polityki. Nadmierna gestykulacja, brak przygotowania czy zła dykcja mogą stanowić problem zarówno dla występującego, jak i odbiorców.
Grzechy główne PR-owców
Kongres stanowił także lekcję pokory dla środowiska public relations. Nie obyło się bowiem bez wylistowania punktów iskrzenia, które mogą być powodem sporu na linii PR-owiec i dziennikarz. O dawkę samokrytyki branży zadbali Bohdan PAWŁOWICZ, Właściciel PBS Solutions oraz Paweł TROCHIUMIUK, Prezes Zarządu Partner of Promotion. Pół żartem, pół serio opowiedzieli o błędach popełnianych przez PR-owców. Przekazywanie treści wyłącznie reklamowej, wysyłanie wiadomości na oślep do mediów z innego kręgu zainteresowań, zbyt częste informowanie o sprawach błahych i banalnych czy zadręczanie dziennikarzy pytaniami o możliwość publikacji to tylko niektóre ze stawianych zarzutów. Kwestię relacji i komunikowania polskich PR-owców przeanalizowała Joanna MALINOWSKA-PARZYDŁO, CEO Personal Brand Institute. Prelegentka wróciła do zadań postawionych przed branżą w roku 2014. – Jeśli mówimy o budowaniu relacji, to nie uciekniemy od spraw fundamentalnych, które są najtrudniejsze, bo wymagają czasu i zaangażowania. Mówimy o przestrzeganiu pewnych zasad, wartościach, odpowiedzialności, wyobraźni czy zrozumieniu. Zadajcie sobie pytanie, czy traktujecie dziennikarzy jak swoich VIP-ów. Bo jak się ta sztuka uda, to okaże się, że każdy jest wasz – przekonywała Joanna MALINOWSKA-PARZYDŁO.
Dzień pod znakiem badań
Drugiego dnia konferencji prelegenci skupili się w znacznej mierze na przedstawieniu wyników badań. Łukasz MAJEWSKI, PR&Marketing Manager VML Poland oraz Magdalena GROCHALA (Comarch SA) próbowali rozkochać w sobie media szukając uniwersalnego sposobu na zyskanie zainteresowania dziennikarza. Autorzy badania skupili się na odpowiedzi na takie pytania jak: skąd dziennikarze czerpią informacje, jakie kanały social media wykorzystują w pracy PR-owcy i w jakim stopniu jest to źródło dziennikarskich poszukiwań? Anna GABORY, Menedżer ds. badań, IPC Wrocław przedstawiła natomiast wyniki badań prowadzonych przez IPC Wrocław, Exacto Sp. z o.o. oraz Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W raporcie dokonano oceny działań media relations prowadzonych przez przedsiębiorstwa i samorządy lokalne.
Kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations została zaplanowana na 21-22 kwietnia 2016 roku, a tematyka wydarzenia będzie oscylowała wokół kryzysów medialnych. Szczegółowe informacje wkrótce pojawią się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.
Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015
Żeby marka twojego klienta zaistniała w mediach wystarczy…dobry content. Niebanalny temat, wartościowa i unikalna treść – tyle dzieli cię od znalezienia się na pierwszych stronach gazet. Brzmi prosto, prawda? Tymczasem przepaść pomiędzy tym, co wartościowa treść oznacza dla PR-owca a dziennikarza bywa ogromna. Przypominamy kilka zasad tworzenia dobrych materiałów dla mediów. Reszty dowiesz się w kwietniu podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.
Być może wiele razy zastanawiałeś się: dlaczego nie publikują? Twój tekst miał poprawną formę, świeże informacje, parę cytatów, a spektakularnych efektów wciąż brak. Znasz przecież zasady media relations, a mimo to coś idzie niezgodnie z planem i co najgorsze oczekiwaniami klienta. Być może problem to nieodpowiednio dobrany content. Dowiedz się, jak pisać treści, które w mediach obronią się same. Swoją wiedzę na temat nowych trendów w media relations będziesz mógł zweryfikować już 23 i 24 kwietnia na Kongresie Profesjonalistów PR, który odbędzie się jak co roku w Rzeszowie.
Zapomnij dla kogo pracujesz
Zanim zaczniesz pisać, zastanów się po co i dla kogo to robisz. Owszem, pracujesz dla klienta i chcesz budować jego markę w mediach. Jednak informacje prasowe powinieneś tworzyć dla czytelników. Dlatego o treści pomyśl z perspektywy odbiorców oraz ich preferencji. Jeśli nie masz takiej wiedzy, koniecznie uzupełnij braki. Określ precyzyjnie grupy docelowe, poznaj ich specyfikę i dostosuj do nich treść, którą masz do przekazania. Dostarczaj im rzeczywiście interesujących materiałów. Zamiast myśleć o końcowym raporcie z efektów, skup się na swoich czytelnikach.
Nie jesteś fabryką treści
Jeśli swoje efekty mierzysz wyłącznie liczbą publikacji to padłeś ofiarą nieporozumienia i chyba nie do końca wiesz, czym jest twoja profesja. Każdego dnia czytelnik, słuchacz czy użytkownik internetu otrzymuje ogromną ilość komunikatów. Tylko wartościowe treści przebiją się przez szum informacyjny. Dlatego lepiej pisać mniej, ale za to dobrych artykułów. Takich, które dotrą do odbiorców i spotkają się z ich zainteresowaniem. Prawdziwy sukces osiągniesz kiedy dany temat zaintryguje branżę, a dla dziennikarzy przesyłane materiały staną się wiarygodnym i cennym merytorycznie źródłem. – Niestety wiele firm w dalszym ciągu przekłada ilość ponad jakość. Zdarza się, że klienci wymagają od agencji niemal stałej obecności w mediach. Masowa produkcja teksów i generowanie „wycinków” bez patrzenia na ich jakość nie jest przepisem na sukces, co więcej taka praktyka osłabia wizerunek całej branży PR – wyjaśnia dr Dariusz Tworzydło, prezes Exacto Sp. z o.o., organizator Kongresu.
Zapytaj dziennikarzy
Jeśli odpowiadasz za tworzenie treści potrzebujesz inspiracji. Bądź na bieżąco, śledź trendy i analizuj zmiany. Wsłuchuj się w dyskusje odbiorców, obserwuj ich dialog i najważniejsze: wyciągaj wnioski. Taka wiedza pozwoli ci pisać o rzeczach ważnych i pożytecznych z ich punktu widzenia. Jeszcze więcej możesz zyskać budując partnerskie, oparte na obustronnych korzyściach, relacje z dziennikarzami. Kiedy będą naprawdę dobre, chętnie podzielą się informacjami o preferencjach czytelników albo podsuną ciekawy pomysł na artykuł. Dzięki temu będziesz mógł jeszcze lepiej dostosować komunikację do ich oczekiwań. Okazją do konfrontacji opinii na temat działań medialnych będzie tegoroczny Kongres Profesjonalistów Public Relations. Podczas wydarzenia m.in. Maciej Orłoś, Grzegorz Miecugow i Tomasz Machała opowiedzą o blaskach i cieniach współpracy z piarowcami. W programie także wystąpienia ekspertów branży PR oraz praktyczne warsztaty.
Jak wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Ministerstwo Finansów, w ubiegłym roku rozliczeniowym tylko 12 mln (45%) Polaków przekazało 1% swojego podatku na organizacje pożytku publicznego. Natomiast warto pamiętać o tej możliwości, ponieważ jest to jeden
z najprostszych sposobów, aby pomóc innym.
W ubiegłym roku, zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, Polacy przekazali łącznie na fundacje i stowarzyszenia prawie 506 milionów złotych. Gdy w 2003 roku rząd wprowadził możliwość odprowadzania 1% podatku na wybraną instytucję, zebrana kwota wynosiła zaledwie 10 mln zł. Mimo, że z roku na rok liczba dotacji stale wzrasta, wciąż ponad połowa z nas (55%) nie wpisuje numeru KRS w swojej deklaracji podatkowej.
Odprowadzanie 1% na wybraną fundację nic nas nie kosztuje i jest bardzo proste. Wiele osób myśli, że przy niskich dochodach przekazywanie setnej części swojego podatku nie ma sensu. Nic bardziej mylnego! Dla organizacji pożytku publicznego liczy się każda złotówka, ponieważ bezpośrednio wpływa na jej działanie – zauważaMałgorzata Salamon, dyrektor Habitat for Humanity Poland, organizacji, która na całym świecie dba o godne i bezpieczne miejsca do życia dla niezamożnych osób zagrożonych wykluczeniem mieszkaniowym.
Komu pomóc?
W Polsce zarejestrowanych jest łącznie ponad 7 tysięcy organizacji pożytku publicznego, które uprawnione są do otrzymywania 1% podatku. Są to przede wszystkim organizacje pozarządowe i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego zajmujące się pomocą społeczną, działalnością charytatywną, opieką zdrowotną, ekologią i wspomaganiem rozwoju kultury i sztuki. Pomimo, że wybór fundacji w naszym kraju jest ogromny, co roku większość zebranych środków trafia do ponad 1% najpopularniejszych z nich. Najczęściej wybieramy znane nam organizacje lub te, które poleciła nam rodzina lub znajomi. Warto jednak zapoznać się również z działaniami mniej znanych fundacji, które także prowadzą ciekawe i ważne projekty
Kierując się wyborem organizacji warto przemyśleć decyzję i wybrać tę, której działania są mierzalne a efekty długotrwałe i mają wpływ na otaczającą nas rzeczywistość – mówi Małgorzata Salamon.
Jedną z fundacji, której głównym celem jest wspieranie lokalnych społeczności w całym kraju jest Habitat for Humanity Poland, działająca w Polsce od ponad 20 lat. Jej misją jest zapewnienie godnego miejsca do życia niezamożnym osobom zagrożonym wykluczeniem mieszkaniowym poprzez: budowanie nowych domów, remontowanie mieszkań, rzecznictwo publiczne w imieniu osób zagrożonych i dotkniętych ubóstwem mieszkaniowym, a także udzielając mikro-pożyczek. Habitat for Humanity Poland organizuje również remonty świetlic środowiskowych, wielorodzinnych domów dla niezamożnych oraz program adaptacji mieszkań dla potrzeb osób niepełnosprawnych. W 2014 roku fundacja wsparła m.in. budowę Centrum Interwencji Kryzysowej w Wyszkowie, adaptację części mieszkalnej hospicjum w Łodzi oraz remonty i termo-modernizację dwóch kamienic w Warszawie, zamieszkałych przez ubogie rodziny. Habitat pomógł również w budowie domu w Marszewie koło Poznania dla rodziny, która wyszła z bezdomności oraz przeprowadził liczne remonty dla rodzin indywidualnych w całej Polsce.W ciągu ostatnich lat fundacja wybudowała ponad 113 lokali mieszkaniowych i pomogła ponad 1200 rodzinom w całej Polsce.
Przekazanie swojego 1% podatku jest bardzo proste. Wystarczy w rubryce zatytułowanej „Wniosek o przekazanie 1% podatku należnego na rzecz organizacji pożytku publicznego (OPP)”, wpisać odpowiedni numer KRS.
Dla Habitat for Humanity Poland jest to: KRS: 0000143344
O Habitat for Humanity
Habitat for Humanity to działająca w ponad 100 krajach na całym świecie pozarządowa, chrześcijańska organizacja dobroczynna, której misją jest zapewnienie godnego i bezpiecznego miejsca do życia niezamożnym osobom zagrożonym wykluczeniem mieszkaniowym. Cel ten osiągany jest zarówno poprzez pomoc rodzinom w budowie domów, jak również poprzez działania rzecznicze, uwrażliwiające społeczeństwo oraz przedstawicieli władzy na problem biedy mieszkaniowej. Do działań prowadzonych przez Fundację Habitat for Humanity Poland wchodzą też remonty świetlic środowiskowych, wielorodzinnych domów dla niezamożnych oraz program adaptacji mieszkań dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Firma ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o. jest inicjatorem konferencji poświęconej zagadnieniom cloudowym i szeroko pojętej mobilności w sferze rozwiązań IT. Będzie to pierwsza Podkarpacka Konferencja Technologii Mobilnych pt. „Technologie mobilne wsparciem dla biznesu”.
Konferencja odbędzie się 24 kwietnia 2015 roku W Hotelu Hilton Garden Inn w Rzeszowie.
Głównym założeniem organizowania tej konferencji jest szeroko pojęta edukacja przedsiębiorstw zlokalizowanych na terenie woj. podkarpackiego. Poprzez współpracę z partnerami organizatorzy chcą pobudzić świadomość potrzeby inwestowania w rozwiązania mobilne i cloudowe, które przyczynią się do wzrostu innowacyjności oraz efektywności pracy w tym pracy zdalnej.
Kolejnym bardzo ważnym aspektem powstania konferencji będzie jej cykliczność, czyli organizowanie co rok kolejnych edycji. Potrzeba organizacji takiej konferencji wynika nie tylko z ww. powodów ale również z faktu, że takie spotkania odbywają się niezwykle rzadko w stolicy Podkarpacia i nie mają charakteru ciągłego. Inicjatywę organizacji konferencji poparł już Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc.
Dla kogo jest ta konferencja?
Jeżeli jesteś właścicielem, prezesem, dyrektorem lub kierownikiem, którego zadaniem jest min.: zwiększanie efektywności i konkurencyjności firmy to właśnie zostałeś miłym gościem naszej konferencji. Mile widziani będą również dyrektorzy oraz kierownicy działów IT/operacyjnych, menadżerzy projektów, pracownicy analityczni, szefowie działów księgowych oraz osoby odpowiedzialne za zarządzanie zasobami w firmie.
Więcej szczegółów na stronie organizatora ZETO-RZESZÓW Sp.z o.o.
Do 2020 roku Polska może wydać na badania i innowacje około 11 miliardów euro. Z tego 8,6 mld euro dostępne będzie w ramach programu Inteligentny Rozwój (PO IR), a 2,5 mld euro poprzez programy regionalne (RPO). Bez rozwoju polskiej nauki, finansowania badań naukowych i ścisłej współpracy środowisk naukowych z biznesem nie da się osiągnąć rozwoju gospodarczego kraju. Badania naukowe i rozwój stały się jednym z priorytetów inwestycyjnych na najbliższe lata.
- To olbrzymia szansa na realizację wieloaspektowego rozwoju. Chodzi głównie o działania zacieśniające współpracę sektora nauki z komercyjnym, tworzenie konsorcjów dobrych ośrodków naukowych i biznesu, a także powoływanie międzyuczelnianych wirtualnych instytutów i ukierunkowanie na inteligentne specjalizacje. Dlatego zorganizowaliśmy seminarium, na którym eksperci podpowiedzą, jakie są praktyczne aspekty i możliwości finansowania projektów w nowej perspektywie finansowej 2014-2020 - mówi Urszula Pasieczna, rzecznik prasowy Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
W spotkaniu wezmą udział eksperci z firm: Euro-Funding Advisory Group oraz kancelarii prawnej z Warszawy Świeca & wspólnicy. Firma Euro-Funding Advisory Group ma swoje przedstawicielstwa aż w 19-tu krajach Unii Europejskiej, a swoimi praktycznymi uwagami w zakresie ochrony własności intelektualnej będzie dzielić się członek Gospodarczego Gabinetu Cieni Business Centre Club.
- Zaproszeni praktycy podejmą kilka istotnych problemów, m.in. jakie projekty mogą liczyć na dotacje w nowej perspektywie finansowej, jakie czynniki decydują o sukcesie wniosku aplikacyjnego i jak stać się kluczowym partnerem projektu. – wylicza Pasieczna.
Podpowiedzą też, jakie działania podjąć, aby efektywnie korzystać z dotacji i jak finansować projekty naukowe ze środków Banku Centralnego. Uczestnicy dowiedzą się też, jak przygotować wniosek do programu Horyzont 2020, a także po jakie narzędzia ochrony własności intelektualnej powinni sięgać w procesie realizacji projektów naukowo-badawczych.
Współpracują z Nokią i Google. Trenują gwiazdy, biznesmenów i ludzi sukcesu. Są absolwentami WSIiZ. 13 marca spotkają się ze studentami, by przekonać ich, że realizując pasję można osiągnąć sukces i sporo zarobić!
- Spotkanie z Radosławem Kruczkiem i Wojciechem Habało odbędzie się w piątek 13 marca o godz. 15.00 w sali RA 101 w siedzibie WSIiZ. To kolejne spotkanie w ramach cyklu „Absolwent Sukcesu” – zapowiada Urszula Pasieczna, rzecznik prasowy Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Trenerzy i dietetycy o światowej renomie!
Radosław Kruczek i Wojciech Habało są współwłaścicielami firmy All For Body i A4 Academy. Wspólnie działają już 4 lata, mają 5 lokalizacji w Krakowie i realizują ponad 1000 zleceń miesięcznie. Współpracują z takimi firmami jak: NOKIA, Sheraton, Google, UBS, HSBC.
To najlepsi trenerzy, specjaliści odżywiania w Krakowie. Trenują m.in. gwiazdy telewizji oraz biznesmenów i ludzi sukcesu. Wdrażają ogólnoświatowy projekt internetowej platformy związanej z wellness, coachingiem, dietetyką i treningiem. Ich firmy, które w ostatnim roku powiększyły się dwukrotnie, skupiają 30 trenerów, dietetyków, fizjoterapeutów, kosmetologów i masażystów.
Podczas spotkania studenci otrzymają konkretną, praktyczną wiedzę, jak z sukcesem prowadzić własny biznes i realizować z determinacją pasję i marzenia.
Poszukują młodych, zdolnych do pracy
- Absolwenci sukcesu zaprezentują historię swojej pasji. Opowiedzą o rynku pracy i szkoleń branży wellness, wymaganiach pracodawcy w tym obszarze, a także o nowoczesnym podejściu i trendach o dietetyce, zdrowym trybie życia, obalą mity dotyczące technik żywienia i wywiadu żywieniowego. Dodatkowo po spotkaniu studenci będą mogli pozostawić swoje CV, gdyż firma poszukuje kandydatów do pracy – zachęca Pasieczna.
- Ogromnie cieszymy się z możliwości spotkania ze studentami WSIiZ. Działając od kilku lat z powodzeniem na rynku, chcielibyśmy przekazać swoje know-how młodszym kolegom z uczelni, którą ukończyliśmy. Chcemy się podzielić swoim doświadczeniem, praktyczną wiedzą i wskazać im odpowiedni kierunek, jakim jest własny biznes i realizowanie przy tym swoich pasji - mówią Radosław Kruczek i Wojciech Habało.
Organizatorem spotkania jest Klub Absolwenta WSIiZ we współpracy z Katedrą Zdrowia Publicznego, Dietetyki i Chorób Cywilizacyjnych, w ramach projektu Loża Biznesu. Spotkania „Absolwent Sukcesu” orgaznizowane są cyklicznie. Absolwenci WSIiZ dzielą się wiedzą, doświadczeniem i tajnikami kariery zawodowej. Wskazują młodszym kolegom możliwości działania i cele istotne dla osiągnięcia sukcesu zawodowego.
- Zachęcamy kolejnych absolwentów WSIiZ do podzielnia się swoim doświadczeniem ze studentami, w tym celu prosimy o kontakt z Klubem Absolwenta WSIiZ za pośrednictwem serwisu www.absolwent.wsiz.pl – namawia rzecznik WSIiZ.
Już dawno trenerzy-mentorzy Akademii Skutecznego Działania Iwony Majewskiej-Opiełki (ASDIMO) nie odwiedzali Rzeszowa. Najwyższy czas to zmienić. Już w tym miesiącu - 19 marca 2015 r. odbędzie się spotkanie w ramach Klubu Skutecznego Działania, które będę miała przyjemność poprowadzić. Zapraszam na interaktywny wykład "Żyj szczęśliwie i działaj skutecznie".
"To jak wykorzystamy nasze życie zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest wiedza dotycząca tego co i jak robić, by osiągnąć szczęście. Zbiór zasad jakie proponuje logodydaktyka pomaga w budowaniu spełnionego życia w każdej jego sferze. Budując swój charakter, wykorzystując dane człowiekowi dary, przyjaźniąc się ze swoją podświadomością wkraczamy na drogę udanego życia" - cytat ze strony http://asdimo.pl/
Zagadnienia, które zostaną poruszone podczas spotkania:
- Jak uruchomić swój wewnętrzny potencjał? Droga świadomego rozwoju.
- Zmiana postrzegania - zmiana myślenia i działania, czyli krok w kierunku skutecznego działania
- Twoja wewnętrzna moc, czyli o 4 darach danych człowiekowi
- Silna wola - czy ją masz?
- Podświadomość - uczyń ją Twoim sprzymierzeńcem
- Charakter jako narzędzie prawdziwego sukcesu
Szczegóły na stronie:
http://asdimo.pl/zyj-szczesliwie-i-dzialaj-skutecznie-258,258,s.html
Naukowe publikacje, raporty i badania przeprowadzone wśród dziennikarzy – materiałów o tym, jak powinny wyglądać relacje na linii PR-owiec – dziennikarz jest sporo. Mimo to rzeczywistość bywa daleka od książkowych wzorców. Redaktorzy narzekają na jakość dostarczanych komunikatów, a piarowe newsy zamiast do mediów trafiają do kosza. Wtedy pojawia się pytanie: dlaczego nie publikują? Padnie ono również podczas zbliżającego się Kongresu Public Relations 2015, który odbędzie się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie.
Po dwóch stronach barykady
Czym PR-owcy irytują media? Z badania Dziennikarze lifestyle a PR-owcy przeprowadzonego przez agencję Edelman Polska wynika, że otrzymywane materiały są nieciekawe, zbyt długie albo przesadnie promujące firmy. Wśród najcięższych grzechów polskich piarowców wymienia się również: zbytnią natarczywość, częste telefony oraz wysyłanie informacji do wielu osób z widoczną listą adresową. Czy oznacza to, że działania media relations są bezsensowne? Okazuje się, że mimo to specjaliści PR wciąż inspirują dziennikarzy. Według cytowanych badań w co 5 materiale w mediach pojawiają się informacje pochodzące od piarowców. Redaktorzy chętnie korzystają z dostarczanych cytatów, a szczególnie cenią sobie możliwość pozyskania informacji z tzw. pierwszej ręki. Prognozuje się, że nowe technologie, które coraz odważniej wkraczają w tą sferę public relations mogą wpłynąć na standard działań PR. – Systemy automatyzujące czynności takie jak: wysyłka informacji czy pomiar efektów pozwalają zaoszczędzić czas. Jeśli zostanie on wykorzystany na wnikliwą analizę mediów oraz rzetelne przygotowanie treści, będzie to skutkować podniesieniem jakości działań – mówidr Dariusz TWORZYDŁO, prezes Exacto Sp. z o.o., organizator Kongresu.
Content is king
Zmiany w praktyce PR wymuszają nie tylko niezadowoleni redaktorzy, ale i coraz surowsze realia rynku medialnego. Tradycyjne próby zainteresowania tematem przestały być skuteczne. Wbrew pozorom sytuacja ta ma również swoje dobre strony. – Głód wartościowego contentu oraz walka pomiędzy mediami o odbiorcę to szansa na zaistnienie dla najlepszych piarowców. Tych, którzy są w stanie sprostać oczekiwaniom dziennikarzy, z oryginalnym pomysłem oraz potrafiących przygotować materiał praktycznie gotowy do publikacji. Cała sztuka polega na tym, aby wyczuć czym jest dobry content i taki dostarczać. Niestety wciąż jest zbyt wielu słabych piarowców, którzy nie rozumieją specyfiki mediów – wyjaśnia Bohdan PAWŁOWICZ, Właściciel PBS Solutions.
PR-owcy kontra dziennikarze
Szansą na konfrontację opinii na temat praktyk media relations będzie tegoroczny Kongres Profesjonalistów PR w całości poświęcony właśnie temu zagadnieniu. – M. Orłoś, G. Miecugow i T. Machała opowiedzą o swoich doświadczeniach w kontaktach z piarowcami, dobrych praktykach, ale i punktach iskrzenia. Z kolei sprawdzone sposoby na zbudowanie partnerskich relacji z dziennikarzami zaprezentują przedstawiciele czołowych agencji. Przedstawimy także wyniki najświeższych badań, które być może rzucą nowe światło na kontakty z mediami. Wiele czasu poświęcimy praktyce – wyjaśnia dr Dariusz TWORZYDŁO.
Organizatorami Kongresu są firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., zaś głównymi partnerami Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, a także Związek Firm Public Relations. Sponsoremgłównym jest firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.