Multimedialna Biblioteka rozpoczyna działalność od Dni Otwartych (24.10 w godzinach 14.00‒19.00 i 25.10 w godzinach 10.00 ‒15.00), podczas których będzie można obejrzeć bibliotekę, zapoznać się z jej zasobami, a także wziąć udział w zajęciach przygotowanych specjalnie na tę okazję przez bibliotekarzy.
Nowa placówka została specjalnie wyposażona w nowoczesny sprzęt komputerowy oraz tablice interaktywne, dzięki którym w bezpieczny i wygodny sposób dzieci będą mogły pogłębiać swoją wiedzę z różnych dziedzin nauki. Oprócz rozwijania zainteresowań dzieci będą mogły wziąć udział w wielu zajęciach, między innymi:
Sieć bibliotek publicznych w Warszawie liczy 194 placówki biblioteczne, w tym: 18 bibliotek i 176 filii (w tym 50 dla dzieci), 12 oddziałów dla dzieci oraz 70 punktów bibliotecznych (wg. stanu na 30 czerwca br.) Stan księgozbiorów wynosi ponad 5,3 miliona woluminów, liczba czytelników wynosi 450 tysięcy osób, liczba wypożyczeń wynosi ponad 6,5 miliona woluminów i ponad 610 tysięcy zbiorów specjalnych. Większość bibliotek posiada wypożyczalnie i odziały zbiorów multimedialnych.
Biblioteki Publiczne w Warszawy należą do wyróżniających się instytucji kultury. Oprócz prowadzenia działalności podstawowej w zakresie zaspokajania potrzeb czytelniczych, podejmują szereg działań związanych z szeroko rozumianą kulturą, edukacją i informacją. Użytkownicy stołecznych bibliotek mają możliwość korzystania z nowoczesnych form dostępu do zbiorów bibliotek publicznych. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się e-booki, które są najczęściej wykorzystywane przez czytelników poza siedzibą bibliotek. Biblioteki warszawskie dysponują również zbiorami przeznaczonymi dla specjalnych grup użytkowników: osób niepełnosprawnych, w tym niedowidzących oraz seniorów. Najczęściej poszukiwane są książki drukowane dużą czcionką (oferuje je 13 bibliotek dzielnicowych), książki mówione – audiobooki - (oferuje 17 bibliotek dzielnicowych). Osoby starsze, chore, niepełnosprawne ruchowo, mogą skorzystać z oferty „książka na telefon z dostawą do domu”. Książki dostarczane są bezpłatnie w dniu zgłoszenia zamówienia przez pracowników biblioteki (usługę oferuje 8 bibliotek). Specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie udostępnia 9 bibliotek.
W załączeniu program dni otwartych towarzyszących otwarciu multimedialnej biblioteki.
źródło: http://www.um.warszawa.pl
Między 4 a 10 października na całym świecie jest obchodzony Światowy Dzień Zwierząt. Z tej okazji sieć sklepów Maxi Zoo przygotowała szereg atrakcji dla zwierząt i ich właścicieli. Oprócz ciekawych promocji dla miłośników zwierząt zaplanowano wielkie otwarcie nowego sklepu Maxi Zoo na warszawskiej Białołęce, akcję „MAXIzbiórka dla burka” na rzecz Azylu pod Psim Aniołem oraz akcję edukacyjną ,,My nie gryziemy” prowadzoną we współpracy z fundacją Ewy Naworol.
Październik miesiącem dobroci dla zwierząt.Światowy Dzień Zwierząt został ustanowiony w 1931 roku na konwencji ekologicznej we Florencji i rozpoczyna Światowy Tydzień Zwierząt trwający od 4 do 10 października. Obchody mają na celu zmienić zachowanie ludzi w stosunku do zwierząt i uwrażliwić ich na los naszych braci mniejszych. Organizatorzy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa na los bezpańskich czworonogów, na warunki bytowe w schroniskach, konieczność sterylizacji bezdomnych psów i kotów, problem znęcania się nad zwierzętami oraz nielegalne hodowle psów. Cały październik zaś jest miesiącem dobroci dla zwierząt.
Otwarcie pełne atrakcji. W połowie października przy ul. Czarodzieja 42 na Białołęce zostanie otwarty kolejny, trzeci już sklep Maxi Zoo w Warszawie. Jak zwykle z tej okazji dla właścicieli czworonogów zostały przygotowane liczne atrakcje. W nowym sklepie warszawiacy znajdą dla swoich pupili nie tylko pokarm, ale także modne i oryginalne akcesoria, drapaki, zabawki. Na miejscu służyć pomocą i radą będzie profesjonalny, lubiący zwierzęta zespół pracowników. Począwszy od otwarcia, aż do końca tygodnia klienci Maxi Zoo będą mogli liczyć na ciekawe promocje i duże rabaty sięgające nawet 40%.
Podczas inauguracji działalności Maxi Zoo w nowym miejscu oprócz rabatów na klientów będzie czekać masa nietuzinkowych atrakcji, m.in. plac zabaw z licznymi przeszkodami, a także food bar dla czworonogów, strefa zabaw dla dzieci, porady behawiorysty i lekarza weterynarii.
Otwarciu będzie towarzyszyć specjalna promocja wybranych produktów Maxi Zoo, które klienci będą mogli zakupić w bardzo niskich cenach i przekazać potrzebującym zwierzętom z fundacji Azylu pod Psim Aniołem.
MAXIzbiórka dla burka. W związku ze zbliżającą się zimą, która jest trudnym czasem dla zwierząt ze schroniska, Maxi Zoo organizuje pomoc dla podopiecznych fundacji Azylu pod Psim Aniołem. W ramach akcji „MAXIzbiórka dla burka"specjalny Bus Maxi Zoo będzie jeździł po Warszawie i zbierał przekazane przez warszawiaków zbędne koce, kołdry czy wszelkie używane akcesoria, jak miski, smycze i zabawki. Szczegóły akcji będzie można znaleźć na stronie www.maxizoo.pl.
Poznaj Psi język. Maxi Zoo jest także partnerem fundacji Ewy Naworol, która prowadzi ogólnopolską akcję edukacyjną „My nie gryziemy”, która ma na celu uświadamianie najmłodszych mieszkańców Polski na temat bezpieczeństwa obcowania ze zwierzętami. W dniach 3-5 i 10-12 października Fundacja Ewy Naworol odwiedzi Warszawę. Wolontariusze przybędą do miasta wielką amerykańską ciężarówką. Na jej pokładzie odbywać się będą szkolenia dla dzieci z miejscowych przedszkoli i szkół, dotyczące profilaktyki ataków i pogryzień przez psy. Do akcji My Nie gryziemy włączy się także Maxi Zoo. Na Te dni przygotowano darmowe porady behawiorysty i weterynarza odbywające się w maxi busie i jeśli pogoda pozwoli plac zabaw dla psów z trenerami. Do wydarzenia włączy się także Fundacja Azyl pod Psim Aniołem, która poprowadzi akcję informacyjną dotyczącą adopcji zwierząt.
We wtorek, 1 lipca, odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Zmieniamy Warszawę. Warszawa 2.0”. Przedstawiciele urzędu miasta i Kancelarii Prezydenta RP, mieszkańcy stolicy oraz aktywiści i przedstawiciele biznesu rozmawiali o problemie reklamy zewnętrznej.
Dyskusję poprzedził „przejazd po reklamach” ulicami Warszawy, podczas którego Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej opowiedział o praktycznych trudnościach, z jakimi zmaga się miasto, starając porządkując „reklamowy chaos”. Następnie odbyła się dyskusja z udziałem Hanna Gronkiewicz-Waltz – prezydent m.st. Warszawy, Olgierda Dziekońskiego – sekretarza stanu w Kancelarii Prezydenta RP, Wojciecha Wagnera – naczelnika Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej i Aleksandry Stępień – prezesa stowarzyszenia „Miasto Moje A w Nim”, podczas której omówiono różne wizje obecności reklamy w przestrzeni miasta.
Prezydent podpisała się również pod listem do parlamentu RP o podjęcie stosownych kroków na poziomie ustawowym, który jest elementem kampanii „Wysoka Izbo – posprzątaj reklamy”, organizowanej przez stowarzyszenia „Miasto Moje A w Nim”, „Forum Rozwoju Lublina” oraz „Ulepsz Poznań”.
- Tzw. ustawa krajobrazowa, której projekt przygotowała Kancelaria Prezydenta RP, da wreszcie samorządom konkretne narzędzia do wywierania realnego wpływu na krajobraz i zracjonalizuje obecność reklamy w przestrzeni publicznej – m.in. umożliwi uchwalanie przez radę gminy przepisów dotyczących reklamy zewnętrznej, niezależnie od planów miejscowych, a także usprawni egzekucję przepisów – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.
Warszawa jako jedno z pierwszych miast w Polsce wprowadziła uregulowania dotyczące reklamy (zarządzenie Prezydenta Nr 961/2007 z 14 listopada 2007 r. w sprawie określenia szczegółowych wskazań umieszczania reklam i informacji wizualnej w Warszawie). Zawarte w nim wytyczne służą do stopniowego porządkowania urządzeń reklamowych. Miasto korzystając z obecnie dostępnych narzędzi porządkuje własne tereny, optymalizuje przepisy w kolejnych planach miejscowych, wprowadza zmiany w studium uwarunkowań i kierunków rozwoju m.st. Warszawy, zacieśnia współpracę z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego i przeprowadza audyty reklamowe na wybranych terenach. Niedługo wejdzie w życie zarządzenie dotyczące dekoracji Pałacu Kultury i Nauki, które uniemożliwi wieszanie bannerów na elewacji.
A Wy co myślicie o reklamach na budynkach, płotach i innych miejscach w waszej okolicy?
Źródło: um.warszawa.pl
fot.sxc.hu
Osoby mające pomysł na biznes, jak i już prosperujący przedsiębiorcy znajdą w Centrum Przedsiębiorczości Smolna profesjonalną pomoc. To nowatorska inicjatywa warszawskiego samorządu.
Stołeczni przedsiębiorcy znajdą tu kompleksowe usługi doradcze, informacyjne, a w przyszłości – inkubator przedsiębiorczości.
Zlokalizowane na warszawskim Powiślu przy ul. Smolnej 4 Centrum Przedsiębiorczości Smolna to pierwsza tego typu inicjatywa stworzona w stolicy przez instytucję publiczną. W Centrum zebrane zostaną funkcje i usługi szkoleniowo-doradcze, informacyjne, finansowe, prawne, księgowe oraz zarządcze, skierowane do aktywnych przedsiębiorców oraz osób, które dopiero zastanawiają się nad otwarciem własnej działalności.
Dzięki powstaniu Centrum możliwe będzie w jednym miejscu: wynajęcie biura, wynajęcie biurka wraz z nowoczesnym wyposażeniem, możliwość przeprowadzenia rozmowy z klientem i kontrahentem w kawiarni, możliwość przeprowadzenia lub uczestniczenia w konferencji lub szkoleniu, możliwość otrzymania bezpłatnych informacji dotyczących prowadzenia biznesu, będących w kompetencjach Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy. Centrum Przedsiębiorczości będzie elementem redukującym bariery rozwoju nowych przedsiębiorców. W Warszawie niezbędne jest funkcjonowanie instytucji, która będzie oferowała merytoryczne wsparcie działającym przedsiębiorcom oraz osobom zakładającym własną firmę; która będzie organizatorem różnego rodzaju przedsięwzięć na rzecz lokalnych przedsiębiorców; będzie zdolna do pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania.
Umiejscowienie Centrum w parku Beyera jest nieprzypadkowe – przed laty mieściła się tu szkoła przedsiębiorczości Politechniki Warszawskiej. W budynku znajduje się 16 pokoi, 40 miejsc w formule open-space, dwie sale konferencyjne oraz przestrzeń pracy twórczej: kawiarnia i gabinet przeznaczony do mniejszych spotkań.
Wart 9,9 mln złotych projekt jest w 85% dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 – 2013. Projekt jest częścią strategii miasta stołecznego Warszawy związanej z tworzeniem na terenie stolicy parków naukowych i technologicznych umożliwiających transfer wiedzy z nauki do praktyki i działalności gospodarczej.
Źródło: um.warszawa.pl
28 czerwca 2014 r. na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się kolejna edycja cyklicznej imprezy Kariera IT.
W programie wydarzenia prelekcje i warsztaty m.in.:
- Agile Software Development with Scrum, Kanban, Lean and XP (Matt Harasymczuk),
- Playing with LEGO Mindstorms (Robert Virkus),
- Zarządzanie użytkownikami i komputerami w firmie
- Dlaczego warto znać Active Directory (Konrad Sagała),
- Good design makes us happy – czyli podejmij tę decyzję za mnie (Mateusz Kaczmarek),
- Przenikanie zaawansowanych technologii w rozliczeniach finansowych w biznesie z użyciem kryptowalut – możliwości i zagrożenia (Artur Janowski), Smartwatch Hacking (Robert Virkus),
- Sekrety mistrzów TED’a (Kamil Kozieł).
Ponadto:
- przegląd krakowskiego Rynku IT – największe firmy, najnowsze projekty, oferty pracy, inwestycje,
- pokaz drukarek 3D,
- możliwość rekrutacji na stanowiska: Programista JEE , Java Software Developer, Analityk, Programista SQL, Programista Java/JEE, Projektant Baz Danych, Programista C++, Administrator IT, Programista Ruby,
- konkursy z cennymi nagrodami – książki, bilety do teatrów, wejściówki na gokarty, paintballa, firmowe gadżety i wiele innych.
Strona WWW:
http://careercon.pl/karierait/2014/warszawa
Strona rejestracji: