Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
Mieszkańcy innych krajów poznają Warszawę także dzięki dziennikarzom. To ich artykuły i programy telewizyjne powstałe po wizytach studyjnych pozwalają przyszłym turystom zrobić pierwszy rekonesans i podjąć decyzję o wakacyjnym przyjeździe do naszego miasta. 

W 2013 roku w Warszawie odbyło się 69 wizyt reprezentantów ponad 25 krajów. W wycieczkach studyjnych współorganizowanych przez Stołeczne Biuro Turystyki uczestniczyli  dziennikarze, fotografowie, ekipy telewizyjne i touroperatorzy z całego świata.   

Programy pobytów są „szyte na miarę”, czyli w ich tworzeniu uwzględniono zainteresowania i życzenia odwiedzających Warszawę. Programy były każdorazowo opracowywane tak, aby jak najbardziej dostosować je do strategii działań promocyjnych Warszawy i Polski w danym kraju, zainteresowań dziennikarzy oraz rodzaju materiału prasowego mającego powstać w skutek wizyty. Goście mieli okazję zwiedzić największe atrakcje turystyczne stolicy, uczestniczyć w koncertach muzyki zarówno klasycznej, jak i popularnej, brać udział w warsztatach kulinarnych, w czasie których poznawali warszawskie smaki, a także spotkać się z przedstawicielami miasta i wieloma znanymi warszawiakami.

Efekty dziennikarskich wycieczek są już widoczne. Materiały drukowane o Warszawie pojawiły się m. in. w takich tytułach jak niemiecki Bild, brytyjski Jewish Telegraph, australijski Escape czy francuski Jogging International promujący Maraton Warszawski. Artykuły o stolicy Polski zawierał pokładowy UP Magazine portugalskich linii lotniczych TAP oraz zachwycały czytelników miesięcznika Elle Decoration w ośmiostronnicowym artykule poświęconym warszawskiemu designowi opatrzonym pięknymi zdjęciami.

W minionym roku stolica cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród ekip telewizyjnych, dzięki czemu materiały o Warszawie zostały wyemitowane m. in. w RAI 3 we Włoszech, Télé Matin we francuskiej France 2, hiszpańskiej TVE a nawet japońskim Nijiiro Jean. W porannym Télé Matin Warszawa pojawiła się trzy razy, m.in. promując stolicę jako miejsce przyjazne dla osób niepełnosprawnych.

Efektem wizyt studyjnych zorganizowanych dla touroperatorów z takich krajów jak Stany Zjednoczone, Rosja, Turcja lub Japonia jest włączenie Warszawy do wachlarza ofert
zagranicznych biur podróży. Stolica wzbudziła szczególny podziw wśród japońskich gości, zachwyconych zielenią pośród zabudowań dużego miasta. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom oraz w związku z projektem ONE BSR promującym kraje regionu bałtyckiego, który Stołeczne Biuro Turystyki realizuje od września 2012 roku, przygotowana została ulotka w języku japońskim pokazująca piękno stołecznej natury we wszystkich porach roku.

Promocja Warszawy dzięki dziennikarskim wizytom studyjnym jest bardzo znacząca.  Daje wymierny efekt nie tylko we wzrastającej liczbie turystów odwiedzających stolicę, ale także przyczynia się do wydłużenia czasu ich pobytu. Część wizyt przedstawicieli mediów i touroperatorow, realizowana we współpracy z  Polską Organizacją Turystyczną oraz Mazowiecką Regionalną Organizacją Turystyczną, sprzyja promocji szlaków łączących Warszawę z Mazowszem oraz przygotowaniu kompleksowych ofert wiążących zwiedzanie stolicy i innych regionów Polski.

W roku 2014 planowane są nowe tematy wizyt studyjnych, które między innymi pomogą wypromować turystykę aktywną nad Wisłą, warszawską kuchnię, a także wydarzenia związane z Rokiem Wolności. 

źródło: www.um.warszawa.pl