W dniach 26-27 listopada w Centrum Kongresowym Hotelu Rzeszów odbędzie się V Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który w ubiegłych latach cieszył się dużym zainteresowaniem, nie tylko wśród samorządowców. Tegoroczna edycja dotyczyć będzie strategii miasta i regionu, skutecznego jej tworzenia, a także wdrażania. Organizatorem Kongresu jest firma Exacto.
Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach to wydarzenie, którego celem jest wymiana doświadczeń i opinii praktyków biznesu i samorządowców, którzy codziennie zajmują się planowaniem i wdrażaniem rozwiązań komunikacyjnych i marketingowych w samorządach. Kongres jest w szczególności skierowany do przedstawicieli samorządów, administracji, agencji, jak i instytucji okołobiznesowych. Jego motywem przewodnim są strategie, które powinny stanowić fundament długofalowego działania, jakim jest kreowanie wizerunku miasta i regionu.
Strategia jako element skutecznego zarządzania komunikacją i promocją
Podczas Kongresu dużo uwagi poświęcone będzie tworzeniu i wdrażaniu dokumentów strategicznych. Prelegenci będą omawiali dotychczas wdrożone strategie, ale także zwrócą uwagę na często pojawiające się problemy i bariery w ich wdrażaniu. Największym współcześnie problemem jest to, że tworzy się strategie zbyt skomplikowane, wyrafinowane, już nie tylko trudne w czytaniu, ale prawie niemożliwe do wdrożenia. Tam, gdzie strategia jest przygotowana w profesjonalny sposób i właściwie wdrożona – jest ona drogowskazem dla całej organizacji. Porządkuje komunikację, nadając jej ton i spójność. - mówi Bohdan Pawłowicz, członek Rady Nadzorczej IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce.
Najważniejsze tematy dyskusji
Podczas wykładów prelegenci przedstawią m.in. zalety systemów bezzałogowych, które mogą zostać śmiało wykorzystane do promocji terenów inwestycyjnych w gminach. W trakcie Kongresu nie zabraknie też tematu związanego z identyfikacją wizualną jednostek samorządów terytorialnych oraz ich obecności w Internecie, z praktycznymi przykładami wykorzystania możliwości, jakie daje obecnie technologia. Swoje miejsce w dyskusji znajdą również kwestie związane z aplikacjami i mobilnymi stronami internetowymi, będącymi podstawą cyfrowej strategii promocji w samorządach. Prelegenci podkreślą także znaczenie i miejsce mediów w strategii samorządów. Dodatkowo zostanie poruszona kwestia tworzenia ekosystemu mediów w mieście, która nie jest najłatwiejszym zadaniem, jednak wiedza i odpowiednie podejście do tematu mogą zapewnić sukces. Ważne, aby wiedzieć w jaki sposób budować nasze media, jak je promować. Nie wystarczy tworzenie przeciętnego contentu, on musi być ciekawy żeby zainteresować i co najważniejsze - zaangażować. Powinniśmy wychodzić naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom mieszkańców, którzy są naszymi głównymi odbiorcami. - powiedział Szymon Sikorski, Prezes Zarządu PUBLICON.
Ponadto, "konkretnie i praktycznie" zostanie omówiony temat wpływu społecznego. Prelegenci będą mówić także o tym, jak rozwijać relacje ze wszystkimi, których dotyczy wdrażana strategia. Kiedy promujemy region trudno robić to w oderwaniu od jego poszczególnych miast. Każdy obszar - czy jest to województwo, powiat czy gmina - ma swoje serce, swój punkt centralny, najbardziej rozpoznawalny na zewnątrz. Promując Podkarpackie staramy się koordynować nasze działania ze stolicą regionu i szukać synergii. Już kilka razy udało nam się połączyć budżety miasta i województwa, aby wspólnie zrealizować przedsięwzięcia o zasięgu międzynarodowym, z korzyścią dla Rzeszowa i całego Podkarpacia. - mówi Michał Tabisz, Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.
Podczas Kongresu uczestnicy wezmą udział również w warsztatach, podczas których będą mogli zgłębić tajniki promocji samorządu przy pomocy produkcji filmowych, planowania komunikacji podporządkowanych budowaniu marki miejsca a także dowiedzieć się więcej o prawie zamówień publicznych w samorządach. Organizatorem Kongresu jest firma Exacto. Głównymi partnerami Kongresu są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszów i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Szczegóły dotyczące rejestracji na konferencję znajdują się pod adresem: http://www.podkarpackie.org.pl/
Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach jest wydarzeniem cyklicznym, organizowanym od 2011 r., podczas którego rozmawia się o innowacyjnych rozwiązaniach i narzędziach marketingowych dla regionów. Ubiegłoroczna edycja Konferencji zgromadziła blisko 150 osób.
Źródło: informacja prasowa
Konferencja pt. „Ukryte kapitały Podkarpacia. Aktywizacja przez IT i Co-design” zainauguruje dnia 26 czerwca 2015 roku nowy projekt badawczo-rozwojowy. Liderem Projektu pt. Model aktywizacji społeczności lokalnych oraz narzędzia IT poprzez Co-design (MASIT_COD), którego realizacja rozpoczęła się 1 czerwca 2015 r., jest Klaster Jakości życia „Kraina Podkarpacie”. Partnerami Projektu są Uniwersytet Rzeszowski oraz firmy Nomino Sp. z o.o. i KlasterPro.pl Sp. z o.o. Projekt dofinansowany jest przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu Innowacje Społeczne.
W dniu 19.06.2015 roku odbyło się drugie spotkanie „Grupy z Uśmiechem” z mieszkańcami schroniska przy ul Jana Styki w Rzeszowie.
Spotkanie odbiegało tematycznie od pierwszego, co było celowe ze względu na wprowadzenie różnorodności spotkań, a także uwzględnienie zainteresowań osób, do których to spotkanie było kierowane. Tematem przewodnim był film, a po nim krótka dyskusja na temat fabuły, gry aktorskiej i poziomu humoru zastosowanego przez reżysera.
Mieszkańcy wykazywali dość duże zainteresowanie, chociaż emisja filmu kolidowała z rozgrywanym w tym czasie meczem, który stanowił swego rodzaju konkurencję dla prezentacji przygotowanej przez wolontariuszy. Niemniej jednak na szczęście prowadzących, nie każdy jest miłośnikiem piłki nożnej i smak kawy i ciastka został tym razem doceniony przez kilkuosobowa grupę bezdomnych, chętnych do wspólnego spędzenia czasu i miłej zabawy w gronie wolontariuszy.
Spotkania te są kolejnym krokiem, mającym na celu aktywizację mieszkańców schroniska.
Pewien architekt z Gdańska zaproponował, aby pod rondem Dmowskiego w Rzeszowie wykonać podziemny przejazd wraz z sygnalizacją. Usprawniłoby to ruch w centralnym miejscu miasta. Pomysł podoba się prezydentowi Rzeszowa, ale niestety nie można liczyć w tym przypadku na dofinansowanie z UE, bo ta przeznacza środki na oddalanie ruchu z miast, a nie na przebudowy wewnątrz aglomeracji.
Prezydent Ferenc mówi, że być może wykona ten projekt ze środków własnych i już zlecił wykonanie analiz, co do kosztów. Ruch pieszych byłby zachowany górą, a samochody przejeżdżałyby dołem. Jest to na pewno dobra koncepcja. Zobaczymy, jak to się wszystko potoczy, bo zawsze są zwolennicy i przeciwnicy takich rozwiązań.
Lubisz wyzwania, nie ma dla Ciebie rzeczy niemożliwych i chcesz się rozwijać? Dołącz do Drużyny SZLACHETNEJ PACZKI i zostań liderem – 34 rejony w woj. podkarpackim czeka na swojego bohatera, m.in. w Rzeszowie, Przemyśli, Lubaczowie, Nisku, Stalowej Woli, Kuryłówce, Nowej Dębie i w innych podkarpackich rejonach.
Paczka szuka ponad 700 osób, które poprowadzą rejony w całej Polsce. To ważny moment w projekcie, bo tylko tam, gdzie teraz znajdzie się lider, w grudniu projekt dotrze z pomocą do potrzebujących.
Lider buduje zespół wolontariuszy i razem z nim wchodzi w trudny świat biedy. Dba o powierzony mu rejon oraz integrację swojej drużyny. Współpracuje z instytucjami publicznymi, organizuje szkolenia, zapewnia zaplecze logistyczne akcji oraz organizuje Finał projektu. To od lidera zależy, ile rodzin w rejonie otrzyma pomoc.
Zostań kimś!
- Jako lider weszłam w trudny świat biedy, to otworzyło mnie na innych ludzi. Realnie mogłam zmieniać otaczający mnie świat, a oprócz tego poznałam niesamowite, pełne energii i chęci działania osoby – opowiada Sylwia, liderka, która zarządzała zespołem 43 wolontariuszy.
- Lider to jest ktoś! Podczas prowadzenia rejonu sprawdza się jak żołnierz w elitarnej jednostce komandosów. Praca lidera to ścieżka bohatera, który daje z siebie 100%, a podejmując wyzwanie, staje się zwycięzcą – mówi ks. Jacek WIOSNA Stryczek. – To rola odpowiedzialna, wymaga poświęcenia, wyjścia ze sfery komfortu, zmagania się z czymś, co na początku przerasta. Jednocześnie to zadanie niezwykle satysfakcjonujące – daje możliwość podniesienia swoich umiejętności interpersonalnych i rozwoju – dodaje.
W 2014 roku SZLACHETNA PACZKA zjednoczyła 2,5% Polaków – wolontariuszy, dobroczyńców, darczyńców oraz członków rodzin w potrzebie. Impuls do zmiany życia dotarł do 19 580 potrzebujących rodzin, a wartość całkowitej pomocy przekroczyła 42 miliony złotych! Na samym Podkarpaciu pomogliśmy ponad 850 rodzinom! A paczkę dla rodzin z naszego województwa przygotowywali m.in. Bronisław i Anna Komorowscy oraz Mistrzowie Polski – siatkarze Asseco Resovi.
Aby zostać liderem SZLACHETNEJ PACZKI wejdź na www.superw.pl i uzupełnij formularz zgłoszeniowy. Rekrutacja trwa do 15 czerwca.
Dołącz do Drużyny i zmieniaj świat! Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego.