Zdrowo między posiłkami - Pomia.pl - Portal Pozytywnych Treści
reklama
Witaj, życzymy dobrego dnia, dziś 4 Sierpień 2020    |    Pamiętaj o życzeniach imieninowych dla: Dominika, Jan, Protazy
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dobrze wiemy jak często sięgamy po niezdrowe przekąski, kiedy dopada nas głód. Niewinny batonik, mała czekoladka, a głód wciąż wraca niczym bumerang. Co więc zrobić, aby zaspokoić go w zdrowy sposób? Istnieje wiele alternatyw, jednak w poniższym artykule przyjrzymy się bliżej nieco zapomnianym ziarnom i pestkom. Natura hojnie obdarzyła nas tymi "rarytasami", które mają zbawienny wpływ na nasz organizm. W szczególności drogie Panie, jeżeli szukacie sposobu na zdrową i jędrną skórę- nic tylko brać garściami i delektować się tym pożywnym, zdrowym przysmakiem.


NASIONA DYNI

Znane z niezwykłych właściwości odżywczych nasiona dyni to idealna przekąska między posiłkami. Bogata w cynk, miedź (niezastąpione remedium dla skóry!), potas, magnez (coś dla nerwusów) i żelazo. Słyną ze swoich antyrakowych właściwości i łagodzenia objawów menopauzy. Nasiona dyni to również nietypowa kołysanka na dobranoc- obfitość aminokwasów tryptofanu, który to przemienia się następnie w melatonine, czyli inaczej hormon snu. Nasiona dyni w porównaniu do pozostałych "towarzyszy" są zdecydowanie mniej kaloryczne. Jedna łyżka to jedynie symboliczne 55 kcal.

ZIARNA SŁONECZNIKA

Kolejnym pretendentem do tytułu odżywczej przekąski są ziarna słonecznika.  Są one istną bombą przeciwutleniaczy. Nie tylko zbawiennie wpływają na poziom cholesterolu we krwi- powodując jego obniżanie, ale i chronią przed chorobami naczyń krwionośnych. Ziarna słonecznika również w dużym stopniu "nakręcają" nasz metabolizm. Są także cenne w nienasycone kwasy tłuszczowe, które powinny stanowić nieodłączny element naszej codziennej diety. Zawiera kombinację witaminy E, A, B i F, jak i dużo błonnika, cynku i żelaza. Dużym plusem jest również bardzo przystępna cena słonecznika. Paczka tych nasion to wydatek rzędu 2-3 zł. To idealna przekąska na dłuższe, leniwe wieczory, jak i doskonała alternatywa dla niezdrowych słonych przekąsek. Jeżeli już doszukujemy się jakiś wad spożywania słonecznika, możemy jedynie zwrócić uwagę na jego wysoką kaloryczność- to niemalże 561 kalorii w 100 g, więc delektujmy się nim rozsądnie!

SEZAM

Sezam to dzisiaj zdecydowanie niedoceniany i zaniedbany przyjaciel naszego podniebienia. Jego duża zawartość egzogennych kwasów tłuszczowych sprawia, że jest szczególnie polecany dzieciom w czasie ich dorastania. Dzięki dużej zawartości aminokwasów sezam jest bardzo łatwo przyswajalny przez organizm.  Zawiera tłuszcze z grupy omega 3 i spowalnia proces starzenia dzięki unikalnym substancjom takim jak sesamolina i sesamol. Sezam najczęściej jest kojarzony jako niezawodny dodatek do sałatek czy też wypieków. Z pewnością kojarzymy go również z tzw. sezamkami, jednak z powodu dużej zawartości cukru i niezdrowych tłuszczy użytych przy ich wyrobie, zdecydowanie odradza się ich konsumpcję. Warto również zaznaczyć, że spośród olejów roślinnych to właśnie olej z sezamu posiada największą ilość antyoksydantów. Dla bardziej wybrednych smakoszy polecana jest tahina- czyli miazga sesamowa, którą możemy smarować np. pieczywo.

Gabriela Lew

reklama

Menu

Regiony

Portal

 
 

© 2011-2015 POMIA.pl Portal Pozytywnych Treści - Wszystkie prawa zastrzeżone