Chcę schudnąć! - Pomia.pl - Portal Pozytywnych Treści
reklama
Witaj, życzymy dobrego dnia, dziś 18 Wrzesień 2019    |    Pamiętaj o życzeniach imieninowych dla: Irena, Stanisław, Józef
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Chcę schudnąć! – jak to ławo powiedzieć, gorzej zrealizować, nawet przy bardzo silnej motywacji. Wiele osób popełnia błąd i pierwsze kroki zamiast do gabinetu lekarskiego to kieruje do sklepu by kupić świeże owoce i warzywa. One są ważne, ale wizyta u lekarza ważniejsza. Wspólnie z lekarzem warto omówić sprawy zdrowotne, które mogą powodować nadwagę. Często niewłaściwe funkcjonowanie tarczycy lub insulinoodporoność mogą się przyczyniać do nadwagi. W walce z nadwagą należy wystrzegać się diet płynnych, tabletek wspomagających odchudzanie, suplementów diety i wszystkiego, co obiecuje szybkie odchudzanie i magiczne rezultaty np. „10 kilogramów w 10 dni! – ile razy o tym słyszymy w telewizji czy czytamy w kolorowych czasopismach dla pań.

Jak podkreślają lekarze szybkie schudnięcie może powodować problemy z płodnością, może dojść do zakłócenia cyklu miesiączkowego i do efektu jo-jo. Jaka więc dieta najlepsza? Lekarze i dietetycy uważają, że najlepiej przestrzegać takiej diety, która dostarcza umiarkowanie mało kalorii, w tym pochodzących z tłuszczu, ale ich całkiem nie ogranicza. W optymalnej diecie zachodzi równowaga pomiędzy białkiem pochodzącym z chudego mięsa i produktów mlecznych o obniżonej zawartości tłuszczu i dobrymi węglowodanami zawartymi w warzywach, owocach oraz produktach pełnoziarnistych. Warto jeść mało, ale często, gdy dopada nas głód warto sięgnąć po owoc bądź sałatkę. Należy ograniczyć smażenie a zastąpić duszeniem lub pieczeniem. Nie można zapominać o piciu wody, dziennie powinno się wypić 1,5-2 litrów wody.  I co najważniejsze w diecie należy ograniczyć, a najlepiej całkowicie wyeliminować słodycze, napoje gazowane i inne bezwartościowe pokarmy. Pokarmy należy jeść w pośpiechu, ale dokładnie żyć dzięki temu łatwiej zostaną strawione. Ważne są również ćwiczenia szczególnie rano 5-10 min pobudzają metabolizm naszego organizmu.

Wykorzystano:

Murkoff, S. Mazel. W oczekiwaniu na ciąże. Wspaniały poradnik dla wszystkich, którzy pragną zostać rodzicami! Poznań 2010 s. 43-44.

Fot. http://www.sxc.hu

Tekst: Ewelina Bal, absolwentka teologii oraz Studiów Komunikowania Społecznego i Dziennikarstwa KUL, doktorantka KUL.

 

reklama

Menu

Regiony

Portal

 
 

© 2011-2015 POMIA.pl Portal Pozytywnych Treści - Wszystkie prawa zastrzeżone