Około 300 młodych naukowców z całej Polski zaprezentowało swoje pomysły, wynalazki i ich prototypy podczas IT Academic Day, zorganizowanego po raz kolejny przez WSIiZ dla pasjonatów nowych technologii IT.
Podczas IT Academic Day ambitni, kreatywni i pomysłowi pasjonaci nowych technologii zaprezentowali swoje osiągnięcia i przyszłe projekty, które z powodzeniem można wykorzystać w nowoczesnym przemyśle, jaki stał się domeną ludzi młodych.
Latające drony i roboty
- Dron, który potrafi robić zdjęcia przez 20 minut z wysokości 1 km zbudowali studenci z Koła Naukowego Nowych Technologii Programistycznych WSIiZ, podobnie, jak prototyp dronu do walki z kłusownikami. Fundusze na realizację projektu zapewniła im wygrana w konkursie dla młodych wynalazców „Generacja Przyszłości”, organizowanym przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego – mówi Urszula Pasieczna, rzecznik prasowy Wyższej Szkoły Informatyki i Zarzadzania w Rzeszowie.
Studenci Koła Naukowego Nowych Technologii Programistycznych WSIiZ prezentowali urządzenia zbudowane przez nich w strefie testów. Była kolekcja dronów – od najmniejszych kilkucentymetrowych urządzeń służących głównie do zabawy po dużo większe konstrukcje o bardzo poważnych zastosowaniach. Gwiazdą wydarzenia był latający samochód-dron, wykorzystany w hollywoodzkiej produkcji „Niezniszczalni”. Odbył się też pokaz lotów dronem.
Uczestnicy zobaczyli działanie robotów np. sterowanego ruchami ludzkiego ciała i pokazy transformatorów Tesli z efektownymi wyładowaniami elektrycznymi. Była także inteligentna gitara, która pozwala grać nawet osobom początkującym. Imprezę zamknęły konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.
Łowcy talentów
Takie sukcesy inspirują młodych wynalazców, którym marzy się wielka kariera naukowa. Liczba zgłoszonych na konferencję projektów potwierdza, że miłośników nowych technologii ciągle przybywa. Młodzi konstruktorzy muszą starać się o pomoc w realizacji kosztownych projektów. Polują na nich łowcy talentów. Najlepsi współpracują z informatyczni gigantami, np. z Microsoft. Jej przedstawiciele, jak co roku uczestniczyli w wydarzeniu, wyławiając ciekawe pomysły i pomagając zgłębić tajniki technologii. Przedstawiciele firm IT zachęcali do podejmowania praktyk i staży.
W tym roku organizatorzy skupili się na innowacyjności i temacie funkcjonowania startupów w Polsce. Młodzi naukowcy zapoznali się z wieloma projektami. Mogli skonsultować swoje pomysły z osobami, które odniosły sukces i z przedstawicielami firm IT. Tegoroczna edycja dotyczyła też. m.in. technologii mobilnych, innowacji technologicznych, rozwoju wolnego i otwartego oprogramowania, robotyki i rozwoju osobistego.
IT Academic Day to bezpłatna konferencja IT organizowana od 2012 roku przez Koło Naukowe Nowych Technologii Programistycznych WSIiZ oraz Microsoft. - Z roku na rok przybywa uczestników. Są to studenci, uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, pracownicy firm IT i pasjonaci nowych technologii – wyjaśnia Vadym Melnyk z WSIiZ i Microsoft Student Partner.
Celem konferencji jest przekazanie wiedzy o innowacyjnych trendach w dziedzinie informatyki, jej zastosowań w nowoczesnej gospodarce i przemyśle oraz informacji na temat start up’ów.
Od pomysłu do firmy
- Zachęcamy studentów do podejmowania wyzwań i tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które mogą zmienić świat. Nierzadko inicjatywy studenckie przekształcają się w start-upy, a później w świetnie prosperujące firmy. W WSIiZ powstało już kilka takich firm, i chcemy, aby było ich coraz więcej – podkreśla dr Marek Jaszuk, opiekun Koła Naukowego Nowych Technologii Programistycznych, które wraz z Rzeszowską Grupą Net WSIiZ zorganizowały konferencję.
Ideą ITAD jest też integracja pasjonatów IT i studenckich środowisk akademickich, budowanie relacji ze specjalistami z branży IT, wymiana doświadczeń, zrzeszenie środowiska akademicko-biznesowego, zapoznanie z rynkiem pracy i nowoczesnymi technologiami. - Tak duże zainteresowanie imprezą wynika z wysokiego poziomu merytorycznego i licznych atrakcji przygotowanych przez organizatorów – zauważa dr Jaszuk.
Patronat honorowy nad konferencją objął Prezydent Rzeszowa. Sponsorami wydarzenia są: MobiTouch, JetBrains, Bank Pekao, CERVI, Księgarnia Helion.
Wiele godzin oczekiwania w temperaturze 2 stopni, zmarznięci, głodni i zniecierpliwieni, cel? Iphone 6! Setki osób oczekiwało pod drzwiami salonu do godziny 24 aby zaraz po północy móc kupić najnowszy model telefonu Iphone 6 z polskiej dystrybucji. Zobaczcie co się działo. Zapraszamy do obejrzenia relacji.
Nowy Iphone pojawił się w dwóch wersjach: z wyświetlaczem 4,7 i 5,5". W porównaniu do poprzedniego modelu ekran ma większą rozdzielczość ( 1920x1080 dla ekranu 5,5") oraz większy kontrast. Iphone 6 posiada także procesor kolejnej generacji A8 i nowy koprocesor ruchu zapewniające według producenta większą wydajność i dłuższy czas pracy na baterii. W funkcjach kamery została dodana filmowa stabilizacja obrazu oraz możliwość nagrywania z ciągłym autofokusem. W większym Iphone 6 Plus czas czuwania na baterii podawany przez producenta wynosi 16 dni, czas rozmów to maksymalnie 24 godziny, odtwarzanie muzyki to maksymalnie 80 godzin. Z ciekawostek dodano jeszcze funkcję połączeń głosowych przez LTE.
Połączenie ubrań i elektroniki to już nie wizja science fiction, lecz rzeczywistość. Trwają zaawansowane prace nad stworzeniem rzeczy (ubrań i biżuterii), które będą wyposażone w urządzenia elektroniczne, ułatwiające codzienne funkcjonowanie. Polskie dokonania na tym polu doceniono w Azji.
Najnowocześniejsze technologie wkraczają w świat mody. Efektem połączenia tych dwóch obszarów jest m.in. najnowsza wersja Google Glass stworzona przez Diane von Fürstenberg. Także polscy projektanci i inżynierowie starają się wykorzystać swój potencjał na tym perspektywicznym polu, co pokazali między innymi podczas targów mobilnych w Szanghaju.
– Rynek jest nowy, bardzo ciekawy i rozwojowy. Kto pierwszy, ten lepszy. Kto będzie miał lepsze pomysły, ten wygra. Nasi inżynierowie i projektanci mają na nim duże szanse. Technologia się miniaturyzuje, dzięki czemu można ją połączyć z designem. Okazuje się często, że mamy tyle gadżetów na co dzień, że stają się one częścią ubioru, biżuterii i chcemy, żeby były ładne – mówi agencji informacyjnej Newseria Aleksander Kwiatkowski Wacker, partner w firmie tworzącej oprogramowania w obszarach telekomunikacji, transportu i obronności Softax.
Zaawansowany technologicznie ubiór może mieć czujniki zbierające informacje (GPS, kamery), np. o pogodzie czy samopoczuciu, oraz procesory, które je przetwarzają. Urządzenia elektroniczne przyszłości są tak projektowane, aby np. podczas spaceru można je było naładować energią słoneczną czy siłą naszych mięśni.
– Idziemy przede wszystkim w kierunku miniaturyzacji urządzeń. Spójrzmy na nanotechnologię, w której wykonuje się procesory i inne podstawowe urządzenia. One stają się elementami biżuterii, ubioru, naszego życia. Będzie się też wprowadzało różnego rodzaju elementy jako tatuaże, biżuterię bliższą ciału. To wszystko będzie naładowane elektroniką i będzie spełniało różnego rodzaju funkcje, o których w tej chwili możemy tylko marzyć lub przeczytać w książkach science fiction – podkreśla Aleksander Kwiatkowski Wacker.
Już teraz na przykład zegarki są wyposażane w kamery i czujniki, dzięki którym można uzyskać i zgromadzić informacje dotyczące zdrowia użytkownika czy spalanych kalorii. W zasadzie każdy element garderoby – od zegarka po buty – może stać się komputerem. Dlatego tak istotne jest połączenie rozwiązań technologicznych z modnym wyglądem, nad czym trwają prace na całym świecie, w tym w Polsce.
– Nasza obecność w Szanghaju dowodzi tego, że jesteśmy doceniani. Po pierwsze, dlatego że nasi designerzy są w stanie stworzyć coś pięknego, co przyciąga oko. Po drugie, dlatego że to, co tworzymy, jest praktyczne od strony elektronicznej i zgodne z tym, czego oczekujemy od najnowocześniejszych urządzeń elektronicznych na świecie – podkreśla Aleksander Kwiatkowski Wacker.
Źródło: newseria.pl
Warszawa, 28 sierpnia 2014 roku - We wrześniu do sklepów trafią najnowsze telewizory 3D LED Sharp AQUOS. Tym samym firma rozszerza swoją ofertę telewizorów w rozmiarach ekranu 42 i 50 cali. Wprowadzane serie LE756, LE758, LE759 oraz LE771 i LE772 wyposażono w szereg rozwiązań gwarantujących wysoką jakość obrazu. Modele wyróżnia także elegancki design.
Telewizory Sharp AQUOS 3D LED serii LE756, LE758, LE759 oraz LE771 i LE772 oferują wysoką jakość obrazu i płynne odtwarzanie dynamicznych scen. Zapewnia to technologia aktywnego podświetlenia Active Motion 300 Hz, opracowana przez firmę Sharp. Dzięki temu rozwiązaniu rozmycia ruchomych obiektów są zniwelowane, a obrazy odwzorowane są w sposób naturalny. Active Motion 300 Hz gwarantuje również znakomite odtwarzanie szybko zmieniających się scen. Telewizory Sharp nowych serii oferowane są w rozmiarach ekranu 42 i 50 cali.
Nowe modele Sharp AQUOS 3D LED wyróżnia elegancki wygląd. Ekran okala wyjątkowo smukła ramka, a obrotowa podstawa wykonana z aluminium znakomicie się z nim komponuje. Telewizory serii LE756, LE758, LE759 oferowane są w kolorze czarnym. Natomiast linie LE771 i LE772 posiadają obudowę w kolorze tytanowym.
Wprowadzane we wrześniu na rynek telewizory Sharp wyposażone będą w AQUOS NET+, portal internetowy zintegrowany z urządzeniami przenośnymi, aplikacjami, usługami „wideo na żądanie” (VOD) oraz własnymi materiałami multimedialnymi. Zapewnia on pełne możliwości podłączeniowe, przez wbudowane Wi-Fi. Telewizory serii LE756, LE758, LE759 oraz LE771 i LE772 mogą być obsługiwane za pomocą urządzenia przenośnego, dzięki aplikacji Sharp Smart Remote lub przez dowolną klawiaturę USB HID (Human Interface Device). Oferowana przez modele nowych serii Sharp technologia DMR (Digital Media Renderer) umożliwia użytkownikom odtwarzanie zdjęć, filmów i nagrań muzycznych on-line lub zapisanych na smartfonach i tabletach - zarówno na systemach iOS i Android. Ponadto technologia Miracast pozwala posiadaczom urządzeń z systemem Android na bezprzewodowe powielanie obrazu ze smartfona lub tabletu bezpośrednio na telewizor. Tym samym z materiałów multimedialnych, gier czy Skype można korzystać w wygodny sposób - na dużym ekranie telewizora firmy Sharp.
Elementem ułatwiającym obsługę w seriach LE771 i LE772 jest zaawansowany, żyroskopowy pilot zdalnego sterowania tzw. Air-Mouse. Dzięki niemu poruszanie się po świecie aplikacji AquosNet+ będzie jeszcze łatwiejsze.
Nowe serie telewizorów Sharp AQUOS 3D LED są seriami bliźniaczymi, które oprócz kolorów obudowy różnią się rodzajami zainstalowanych tunerów HD. Seria LE756 wyposażona została w tuner HD - DVB-T/DVB-C; seria LE758, LE771 w tuner HD - DVB-T2/DVB-T/DVB-C; seria LE759, LE772 oferuje tuner HD - DVB-T/DVB-C/DVB-S/S2.
W zestawie z telewizorami dostarczane są cztery pary okularów 3D.
Sugerowane ceny detaliczne:
LC-42LE756 – 2 699- PLN
LC-42LE758/9 – 2 799- PLN
LC-42LE771/2 – 2 999- PLN
LC-50LE756 – 3 799 - PLN
LC-50LE758/9 – 3 899 - PLN
LC-50LE771/2 – 4 099 - PLN
źródło: http://infowire.pl
Informacje o firmie Sharp
Firma Sharp istnieje od ponad 100 lat. Od 1912 roku nieustannie rozwija się, wprowadzając na rynek nowe produkty wykorzystujące najnowocześniejsze technologie. Sharp jest światowym liderem w dziedzinie LCD, technologii LED oraz fotowoltaiki. Jako jedyna firma na świecie oferuje klientom telewizory z technologią Quattron oraz produkty Home & Environment z technologią Plasmacluster. Sharp nie tylko tworzy innowacyjne produkty, ale także kształtuje nowy styl życia w XXI wieku. Pomysły inżynierów i projektantów Sharp poprawiają, upraszczają i uprzyjemniają codzienność w pracy i w domu. Sprawdzają się w biurach i fabrykach, w zaciszu domowego salonu i w kuchni.
W poszukiwaniu elektroniki o nowym wymiarze, opierają się na trzech filarach: rozwiązaniach dla domu, biura oraz systemach mobilnych. Firma Sharp przywiązuje najwyższą wagę do rozwoju i badań. Nieustannie inwestuje
w badania i rozwój, a w licznych centrach badawczo-rozwojowych firmy na całym świecie pracuje ponad 8000 pracowników. Stąd bierze się ich istotny wkład w rozwój szeregu technologii stosowanych nie tylko w urządzeniach
z logo Sharp, ale także naszych konkurentów. W globalnej ofercie produktowej Sharp znajduje się szeroka gama produktów elektroniki użytkowej, sprzęt AGD, biurowe urządzenia wielofunkcyjne, oświetlenie LED, a także telefony komórkowe i panele słoneczne. Ponadto pracujemy nad rozwojem kluczowych podzespołów cyfrowych do urządzeń elektronicznych.
W szybkim tempie rośnie na świecie sprzedaż phabletów, czyli urządzeń łączących funkcje telefonu i tabletu. Ich udział w rynku smartfonów oscyluje już w granicach 10 proc. Duży wpływ na ich popularność ma rozmiar urządzeń, funkcjonalność oraz poszerzająca się oferta produktów w niższych cenach. Rosnąca sprzedaż phabletów powoduje, że obniża się przewidywany poziom sprzedaży tabletów.
Mianem phabletów określa się grupę urządzeń mobilnych wyposażonych w ekran dotykowy o przekątnej między 5,5 a 7 cali. Nazwa pochodzi od połączenia dwóch angielskich słów: „phone” oraz „tablet”. Ze względu na rozmiar i oferowane funkcjonalności sprzedaż tego typu urządzeń dynamicznie rośnie.
– O ile w I kwartale 2013 r. phablety stanowiły niewiele ponad 4 proc. całkowitej światowej sprzedaży smartfonów, to w I kwartale bieżącego roku było to już 10,5 proc. W ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku sprzedano ponad 30 mln sztuk tego typu urządzeń – informuje Marek Kujda z firmy analitycznej IDC Polska.
W tym samym czasie sprzedano 50,4 mln tabletów.
Phablety są traktowane jako podkategoria segmentu smartfonów. Jednak zdaniem eksperta sprzedaż tych urządzeń „kanibalizuje” rynek tabletów. Ze względu na wielkość ekranu na phabletach można wykonywać takie operacje, które do tej pory były zarezerwowane dla tabletów. Gdyby phablety zaliczyć w statystykach do rynku tabletów, to ich udział wyniósłby ponad 37 proc. To znajduje odbicie w sprzedaży większych urządzeń, a to z kolei wpływa na prognozy dotyczące tego rynku.
– Według IDC w 2014 r. sprzedaż tabletów będzie mniejsza o 15 mln sztuk. Wcześniejsze prognozy mówiące o sprzedaży 260 mln sztuk zostały zrewidowane do 245 mln – w głównej mierze właśnie z powodu rosnącej sprzedaży phabletów – precyzuje Marek Kujda.
Ekspert przyznaje, że w naszym kraju sprzedaż phabletów nie wygląda jeszcze tak imponująco.
– Polska jest trochę z tyłu, zwłaszcza za Europą Zachodnią czy za Stanami Zjednoczonymi, jeśli chodzi o ten trend. Jednak rosnącą sprzedaż widać również u nas. W I kwartale bieżącego roku phablety stanowiły już ponad 6 proc. całej sprzedaży smartfonów na polskim rynku – precyzuje analityk IDC.
Jego zdaniem duży wpływ na popularność phabletów będą miały spadające ceny nowych urządzeń, szczególnie w Polsce. Do niedawna phablety kosztowały w granicach 2-3 tys. zł, ponieważ w tej kategorii znajdowały się głównie modele z najwyższej półki, m.in. produkty z serii Galaxy Note firmy Samsung. To może się zmienić wraz z wejściem na ten rynek urządzeń innych producentów.
– Pojawia się coraz szersza oferta tańszych phabletów, w cenie ok. 1,2 tys. zł. W dłuższej perspektywie średnie ceny będą dalej spadały, dlatego że pojawia się coraz więcej tanich modeli, które mają specyfikację modeli z niższej półki, natomiast charakteryzuje je duży ekran – przekonuje Marek Kujda.
Źródło: newseria.pl
Strona 2 z 4